COMMERCIEEL BINDEN©
klantenbinding, zoals klantenbinding is bedoeld!


Ik hoop, dat door deze korte inhoudelijke kennismaking uw belangstelling voor COMMERCIEEL BINDEN is gewekt? Zodanig dat ik u - vrijblijvend, maar met exclusiviteit voor Hema - ook de praktijk van COMMERCIËLE BINDING mag presenteren.

Klik voor het maken van een afspraak s.v.p. hier.
Dank voor de getoonde interesse!




Aad Clarisse                                                                      nnnn    nnnn          nnnnnnn





Terug naar het begin van deze korte inleiding? Klik s.v.p. hier.

K O R T O M:

De bekende klantenbindingsformules geven géén gegarandeerd bindend effect!

Grote organisaties passen dan ook (bewust?) meerdere formules toe, bijvoorbeeld:

AH en Jumbo:
Aanbieding, Korting, Klanten-/bonuskaart, Spaarplan: zegeltjes, airmails (AH) en Spaaracties: dagje-uit (Jumbo), poppetjes, volkstuintjes e.d.

Er zijn ook bedrijven, die een bindingsformule als verdienmodel toepassen:

Aanbieding: Kruidvat, 1+1 GRATIS; De prijs: Action;
Korting: Douglas, structureel -25%; Beleving: Bijenkorf;
Wereldwijde excellente
service: Rolls-Royce e.d..
WAARDERING, INFORMATIE, EMOTIE  &  MATERIE
af te stemmen op de mogelijkheden van de betreffende organisatie
                                                            
Mocht de informatie niet op de gewenste manier worden weergegeven, wijzig dan s.v.p. in uw browser - door op de 3-puntjes rechtsboven in uw scherm te klikken - met ‘zoom’ de grootte van het beeld.

 
Scrol s.v.p. naar beneden
RETAIL

Probleemstelling:
HOE ZORG JE ERVOOR DAT
DE CONSUMENT
GEGARANDEERD
KOOPT ÈN BLIJFT KOPEN?
Echter, ik heb mij in het onderwerp verdiept en ... het blijkt wèl mogelijk
te zijn!
Bij het bestuderen van de relatie:
KLANT - RETAIL
valt op dat de volgende psychologische factoren:

waardering, informatie, emotie & materie






ontbreken of niet op de juiste wijze worden toegepast;
immers ...
... sinds van overheidswege de kruidenier, groentenboer, slager e.d. hun waren onder één dak mochten verkopen èn de zelfbedieningswinkel zijn intrede deed (1961), verdwenen geleidelijk aan de eerder genoemde
elementen uit de relatie: klant - winkel.
Er
ER

Er kon niét meer over de prijs worden onderhandeld (informatie & emotie), het poffen (
renteloos op krediet kopen) (materie) en 'het-op-zicht' iets meenemen verdween (waardering). Ook kregen de kinderen géén koekkruimels meer bij de bakker, gèèn plakje worst bij de slager, gèèn wortel of een stukje fruit bij de groentenboer e.d. (emotie) . Er
ER

De bekende winkeliers werden vreemde winkelmanagers, die geen band hebben met de klant èn de buurt. Gaandeweg kwam de sociale cohesie tussen winkel & klant te vervallen en de prijs van de producten werd
dé bepalende factor bij de keuze: hier kopen of niet.
De psychologie achter 'binding'?
klik s.v.p. hier
Hoe één èn ander tewerk gaat, leg ik graag uit.
Het blijkt dus, dat in de retail ...
WAARDERING, INFORMATIE, EMOTIE & MATERIE

niet of niet juist worden toepast.
Oké èn dan…?
Met het gevolg ... dat in de meeste klantenbindingsformules niet of nauwelijks klanten binden!
Klik s.v.p. HIER voor enkele onderbouwde voorbeelden.
Scrol s.v.p. naar beneden
Scrol s.v.p. naar beneden