In een horecagelegenheid op het strand past men
commercieel belonen met véél succes toe;
het is er dan ook àltijd druk!

Emotioneel
Fijne achtergrondmuziek op de juiste geluidssterkte
en passend bij de doelgroep.

Waardering
Wanneer een glas breekt staan medewerkers direct klaar om de rommel snel op te ruimen ; men helpt elkaar waar het kan en niemand loopt met lege handen naar de keuken.

Emotie
Oprecht blij zijn met èlke fooi, zelfs wanneer die minimaal is; er niet van uitgaan dat fooi normaal is.

Materieel
Van de daluren maakt men piekuren door ‘n meer dan interessante aanbiedingen.

Het karafje kraanwater wordt niet in rekening gebracht.

Materieel en emotie
Onbeperkt vervolg-koffie aanbieden tijdens daluren en regelmatig vragen of men nog koffie wilt.

Verse en kwalitatieve goede producten gebruiken.

Waardering en emotie
Gaat iemand per ongeluk aan een gereserveerde tafel zitten, dan wordt je niet weggestuurd maar voor de aankomende mensen wordt direct een andere tafel vrijgemaakt en het eventuele wachten beloont met een goed glas wijn o.i.d..

Waardering en materieel
Wanneer er veel mensen zijn die moeten wachten, wordt ze aan de bar iets te drinken aangeboden.

Informatief en emotie
Middels een open keuken laten zien dat alle producten vers zijn.

Na het eten langskomen met een wagentje met toetjes; niet om te pushen, maar service-gericht. Een dessertkaart is nog te weerstaan, maar zodra je ‘oogcontact’ hebt met de toetjes dan wordt het moeilijk.